stereo chef 1 kép.jpgÓbudán a Puskás Öcsi tér környékén, a Bécsi utat igen hosszúra nyúlt felújítási munkálatok után alaposan rendbe tették, így a Bécsi útnak ez lett a legszebb, legizgalmasabb része. Éttermek, kávézók, bárok, bulihelyek… van itt minden.
Ebben a nyüzsgésben új színfolt a Stereo Chef étterem, amely megjelenésével egyszerre modern, trendi, hangulatos és még emellett eredeti is.

Kívülről még nem mutat sokat magából az étterem, ám ha belépünk, akkor egy egészen egyedi világ nyílik meg számunkra. A bejárattal szemben látványkonyha, balra tőle a bárpult hatalmas italválasztékkal, az étteremben pedig körasztalok, bőrfotelek, bárszékek, rusztikus faasztalok, zsáknak öltöztetett párnák, elegáns fények, laza hangulat.

Össze vannak keverve itt a stílusok, nem lehet egy egységes arculatról beszélni, de mégis ez nem, hogy rosszul áll az étteremnek, hanem ez teszi őket egyedivé.
Nekünk nagyon tetszett a design, csakúgy, mint az étlap.
De, hogy milyen ételeket is kóstoltunk itt?
3 fogás volt betervezve, amit majdnem sikerült teljesítenünk. Egyikünk főétele olyan brutális adag volt, hogy a desszertből kettő helyett csak egyet tudtunk fogyasztani, de erről majd később…

Rövid étlap, 36 tételes, és ezekben van néhány átfedés is. Nem is baj, nekünk az is jó, ha egy étlap csak 5 tételes, de az 5 tökéletes fogást tartalmaz, szemben egy 150 tételes étlappal, melynek ételei nagy része a fagyasztóból kerül ki, ne adj Isten nem megfelelő szakértelemmel készül és még drága is.
A Stereo Chef alapvetően nem olcsó, viszont a pénzünkért nemcsak jó minőséget és adagot, hanem egyedi ételeket és ötleteket is kapunk.

stereo chef 2 kép.jpgElőétel 1: Hideg málnakrémleves, vanília fagylalt
Előre deklaráljuk, hogy gyümölcs levest magunktól soha az életbe nem jutna eszünkbe kérni egy étteremben. Ekkor jött a felszolgáló és esküdött erre a levesre.
Mi persze nem akartunk élni a lehetőséggel, de ahogy beszélt a levesről és ahogy ajánlotta, úgy gondoltunk, hogy oké, szakítsunk a gyümölcsleveses előítélettel és csapjunk bele. Annak ellenére, hogy a felszolgáló meghozta a kedvünket, mégsem vártunk valami nagy csodát. Nagyot tévedtünk! Olyan különleges levest kaptunk, amiről nem is álmodtunk. Ez gyakorlatilag egy málnapüréleves leturmixolt alappal, amit egy szifonba töltöttek és a szifonból is tálaltak. A leves közepén egy gombóc vaníliafagyi volt elhelyezve, rajta mandulalisztes édes morzsalap.
Könnyű, lágy nyári fogás, nem túl édes és a málna íz tökéletesen érvényesül.
Ennél a levesnél már csak annak textúrája volt különlegesebb. Sűrű, de mégis egészen könnyű hab, mely a szifonból történő tálalás után sem folyt szét, megtartva egyedi hullámos formáját.

stereo chef 3 kép.jpgElőétel 2: Tatárbeefsteak
Jópofa tálalás, korrekt mennyiségű friss zöldség, középen a tatárbeefsteak, ami úgy 10 dkg bélszínből, tojás sárgája nélkül készült. Ízesítések: Charlotte hagyma, mustár, ketchup, só, bors, worchester, piros paprika, fokhagymaolaj (ettől kevésbé lett intenzív a tatár íze).
Friss pirítós is érkezett egy kosárkában. Összességében kiadós ez az előétel, jó, hogy a másik fogásnak a levest választottuk, 2 tatár rendelése után már nehezen fejeztük volna be a főételeket.

stereo chef 4 kép.jpgFőétel 1: Kakaóvajon sült kacsamáj, zöldalmás rizottó
A rizottó itt zöldalmapüré és tokaji bor felhasználásával készül egy kis nyers vajjal, ami összességében nehéz lett volna, ha nincs benne a savanykás, friss zöldalma.
Ebben a rizottóban nincs parmezán, mert akkor az alma íze teljesen száműzve lenne.
A kacsamáj a kakaóvajtól kapott egy karamellizált felületet, de magát a kakaóvaj ízét nem igazán lehet érezni, mert ez egy se nem édes, se nem sós csoki alapanyag.
A fogás tetején frissen reszelt zöldalma, ami a maga savasságával kellemesen ellensúlyozta a már említett nem könnyű fogást. Ez is egy egészen egyedi étel, érdemes volt kipróbálni.

stereo chef 5 kép.jpgFőétel 2: Óriás BBQ oldalas (500 gr)
Hadd jöjjön a hús! :)
Kérdeztük a felszolgálót, hogy zsíros-e ez az oldalas, mire ő mondta, hogy nem, mert ők nem használják fel a dagadót, illetve ez az oldalas, amit ők kínálnak, amúgy sem a zsírosabb fajtából való.
Szuper, nem is kérdés, hogy ezt a fogást kérjük!
Az oldalast itt 6-8 órán keresztül alacsony hőfokon zsiradékban főzik, bepácolják, majd rendelés előtt magas hőfokon kicsit rápirítanak, ettől egy ropogós kéreg keletkezik a hús felületén.
A végeredmény: valóban nem zsíros, kívül ropogós, belül puha óriás oldalas.
Ráadásul még csontból is kis vékonykák voltak benne, így gyakorlatilag néhány csontdarabon kívül ezt a fogást teljesen el lehet pusztítani. Remek volt a BBQ szósz is, és mindez 3.500 Ft! Ha valaki erre jár és csak ezt az egy fogást kéri előétel és desszert nélkül, szinte garantált, hogy akkor is bőségesen jól fog lakni.

stereo chef 6 kép.jpgDesszert: Stereo meggyes
Nincs rajta az étlapon, a felszolgáló ajánlotta, mi pedig ketten csak ezt az egy desszertet kértük, mert már annyira tele voltunk. Még ez a desszert is nehezen ment le… :)
Alul édes morzsa, rajta meggyragu, majd a csokifagyi. Koronázásként kék „varázscukor” került a desszert tetejére. A desszert finom volt, kiváltképp a savanykás meggyraguval.

Ha most a vacsora végén lennénk, akkor azt mondanánk, hogy „Huhh, nehéz megszólalni, annyira jól laktunk”. Most, néhány nappal később azért már meg tudunk szólalni. :) Egy alaposan, jól átgondolt és felépített étteremben voltunk, kreatív étlap és ételek társaságában. Az ételek is olyan benyomást keltettek, mint az étterem design-ja, azaz mindenben volt egy kis eredeti, egy kis trendi, egy kis ismerős, egy kis szokatlan.

Hétköznap délben egyébként van 3 fogásos ebédmenü ajándék limonádéval 1.490-ért, de tudunk reggelizni, találunk az étlapon egy 7 fogásos degusztációs menüt, na és persze mindenkinek ajánljuk kipróbálni a remek BBQ oldalast!

A hely este étteremből klubbá alakul, így a Stereo Chef gyakorlatilag minden korosztály számára érdekes pont lehet Óbuda ezen részének nyüzsgő forgatagában.

Stereo Chef étterem
1036 Bp. Bécsi út 63.

Látogatás dátuma: 2014. augusztus

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.