macesz1.jpgAz Országos Étterem Hét első napján rögtön 2 étterembe is ellátogattunk. Hogy egy kicsit keverjük-kavarjuk a paklit, két teljesen ellentétes konyhát próbáltunk ki. Jöjjenek hát a zsidó és a japán fogások!

Hétfő - dél:
Ebéd a Dob utcai Macesz bisztróban. Az Étterem Hét keretében ők a 3.300 Ft-os 3 fogásos kategóriában indulnak, ez tehát a fix háromfogásos menüár, se több, se kevesebb. Az étteremről elég jókat hallani és olvasni, például a TripAdvisor értékelő oldalon jelen pillanatban a 190. helyen állnak. Elsőre ez nem biztos, hogy előkelő pozíciónak hangzik, de itt kell hozzátegyük, hogy 2.166 étterem szerepel ezen az értékelő oldalon csak Budapestről, tehát azt lehet mondani, hogy a fővárosi rangsorban az előkelő első 10%-ban helyezkednek el. A csak ezen a héten elérhető speciális étlapjukról 4 féle első fogásból, 4 féle főételből és 2 féle desszertből állíthatjuk össze kedvünk szerint a legszimpatikusabb három fogást.

Mi úgy gondoltuk, hogy nagyjából a klasszikus zsidó konyha elemeit fogjuk választani, ez többé-kevésbé sikerült is. Ketten hatféle fogást próbáltunk ki, ezek a következőek:

macesz2.jpgZsidótojás, savanyított lilahagyma

macesz3.jpgRántott marhanyelv, körte

macesz4.jpgSólet, füstölt marhaszegy, tojás

macesz5.jpg"Ludaskása", libacomb

macesz6.jpgFlódni

macesz7.jpgTejszínzselé, törökméz, gránátalma

Az igazán klasszikus vonal az lett volna, ha egyikünk első fogásnak a maceszgombócot választja, de mivel marhanyelv is szerepelt az étlapon, ezért próbaképpen erre esett a választás. Hogy miért? Sajnos mostanában sehol nem sikerült igazán jó marhanyelvet kóstolni, tettünk hát egy próbát, és milyen jól tettük. A nyelv sous-vide technológiával készült, panko morzsával kirántva, ráadásul egy remek körte szósz kísérte. Jó választás.
A zsidó tojás egy egyszerű, könnyű fogás, a kiváló diós kenyerükkel szintén jó kezdés.
A főételek adagban egész nagyok, a libacomb bőre ugyan nem ropogott, de a hús szaftos és omlós, a rizottó pedig éppen annyira „leveses”, amennyire kell, tele friss-főtt zöldségekkel és meglepetésként némi zúzával.
A sólet is kiadós adag, olyannyira, hogy kis idő kellett is, mire tudtuk folytatni a desszertekkel.
A desszertek talán biztonsági fogásnak tűnhetnek. Hiába telítődtünk el a főételektől, a desszertek nem nehezítették meg a gyomrunkat, a panna cotta üdítő zárás volt.
Nem bántuk meg, hogy idejöttünk, a hely igényes, 3.300 Ft-ért pedig a 3 fogás kifejezetten jó ár, főleg ha megnézzük az étlap normál árait.

***************************************************************************************************************************************

sushisei1.jpgHétfő - este:
A tartalmas ebéd után örültünk, hogy az esti foglalásunk egy könnyedebb vonalat képvisel, a budai oldalon, a Bécsi úton található Sushi Sei étteremre esett a választásunk.
Ők azonban az emelt, prémium menükategóriában szerepelnek. Itt kicsit mélyebben a zsebbe kell nyúlni, ugyanis a fix menüáruk 4.900 Ft, viszont a szokásos 3 fogással ellentétben a Sushi Sei-ben 4 fogást kapunk.
Az étteremben A-B-C menüből lehet választani, mi egy ’A’ és egy ’B’ menüt kértünk.

sushisei2.jpgAmíg vártunk az ételekre, a felszolgáló egy kis wasabi-s chipsszel kedveskedett, elkezdtünk tehát ropogtatni, majd jött az első fogás, amely mindkét menü esetében egy szezámos algasaláta.

Ezután jött két leves...

Végül a desszertek…

sushisei7.jpgTiramisu special - Zöldteás, kávés tiramisu

sushisei8.jpgCsokoládé mousse

A Sushi Sei környékén ha meg tudjuk oldani a parkolást, már sínen vagyunk. Benn az étteremben elfelejthetjük a nyüzsgő várost, az állandó dugókat és a parkolóhely kereséssel töltött bosszankodást. Itt egy más világba csöppenünk: nyugalom, halk zene, hatalmas akvárium, úszkáló halak és persze friss, könnyű, egészséges ételek. Az este 8 órai négy fogásos vacsora pont jól jött, kellemes, jóllakott érzés, semmi túltelítettség.

Az Országos Étterem Hét folyamán több éttermet is tervezünk kipróbálni, több mint 100 vendéglátóhely van a választékban.
Az éttermekbe kizárólag online foglalást fogadnak el a www.etteremhet.hu weboldalon és a kiadott helyek száma limitált.

A következő napokban megyünk még magyar, olasz és egy francia étterembe is, igyekszünk egy igazi multikulti gasztro-kalandot összehozni ezen a héten. :)

Látogatás dátuma: 2016. március 21.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.