alcazar_kep_1.jpgNem éppen a város legfrekventáltabb részén, a Soroksári út bevezető szakasza melletti Lechner Ödön fasor irodaházai között húzódik meg az Alcazar étterem.
Ez a hely egy rejtett gyöngyszem, a hazai vendéglátás egyik olyan egysége, amely még felfedezésre, berobbanásra vár. Nem véletlenül írjuk ezeket a sorokat… egy 7 fogásos fine dining menüt próbáltunk ki a napokban, mely tele volt jobbnál jobb ötletekkel és csavarokkal.

Egy hétköznap este érkeztünk meg az étterembe, ahol előzetes bejelentkezésünk miatt már előre foglalt asztallal vártak bennünket, ablak mellett, Dunai kilátással. Hatalmas üvegablakok a hosszúkás étteremben, mély színek, falakról lelógó üveggömbök, hosszú bárpult, egyszóval egy ízléses étterem, aminek az összképét csak a tőlünk néhány méterre közlekedő Hév szerelvények rontják, de hát természetesen erről vajmi keveset tehet az étterem.
Az apropó, ami miatt idejöttünk az volt, hogy a séfek összeállítottak egy vadonatúj 7 fogásos fine dining menüt, ami éppen most került bevezetésre. Olyannyira friss ez a menü, hogy mi voltunk az elsők, akik végigették. Nem vicc! Ezzel a ténnyel mi is az étteremben szembesültünk, kicsit félve is kezdtünk neki a fogásoknak emiatt, amik az alábbiak voltak sorban.

alcazar_kep_2.jpgAperitif – zöld málna tea mézgyöngyökkel
A mézgyöngyök már bizony a molekuláris gasztronómia részét képezik. A kis feles pohár alján legalább 20-25 pici mézgyöngy, a ruganyos kis labdák a szájpadlásunkhoz nyomva fedik fel magukat és mint egy kis robbanás, előbukkan a folyékony méz. Ötletes kis bevezető, amit a következőekben tovább fokoztak.
Paradicsom és mozzarella
Magvas kenyérmorzsán kis kanálkákban balról jobbra: fűszeres paradicsomgömb, mozzarella gömb, zöld paradicsomgömb. Hasonlóan a mézgyöngyökhöz, persze jóval nagyobb méretben itt is ezzel a különleges kirobbanó érzéssel találkozunk. Mindenképpen élmény!

alcazar_kep_3.jpgKert saláta
Lehet fokozni az előző fogást, legalábbis tálalásban mindenképpen. Egy tavaszi kis kertet idéztek meg a séfek gombákkal, bébi répával, spárgával és árvácskával.
A cserép földjét szárított, tört fekete olíva idézte meg, a „föld alatt” pedig a saláta kapott helyet. Összességében jó fogás, bár mi még több betéttel dobtuk volna fel a salátát, talán retket is elbírt volna.

alcazar_kep_4.jpgHázi ravioli, joghurt, paraj
Na, ennél a fogásnál egymásra néztünk és mosolyogtunk. Egyikünk nem igazán szereti se a parajt, se a raviolit! :)
És ez alapvetően egy parajos fogás. De mi volt ebben az egészben a legjobb?
Az, hogy a „nem szeretem a parajt” érzés ezzel a fogással teljesen elszállt. Kifejezetten ízletes, jó állagú, friss, a joghurttal és a házi raviolival tökéletesen harmonizáló parajos fogást kaptunk. Olyannyira, hogy úgy összegeztük ezt a fogást, hogy ebből akár egy főétel mennyiségű adag is jólesne.

alcazar_kep_5.jpgRák, chorizó, fekete rizottó
Nagy rizottó fanok lévén otthon is gyakran készítjük ezt a rizses finomságot, szigorúan az eredeti receptek alapján, a rizst fogkeményre főzve, nem túláztatva, nem kiszárítva. Fekete rizottóval viszont most találkoztunk először és mind állagra, mind ízre szuperül volt elkészítve, a pirított chorizó és a garnéla pedig jó feltétek voltak, ismét győzött a harmónia.

alcazar_kep_6.jpgBáránygerinc crustában, tormás alma torta
Érdekes, ennél a fogásnál a tormás alma torta az, ami nagyon megragadt, nem mintha a báránygerinc ne lett volna 100%-os. A rozéra készített bárány ízét nem nyomta el az egyébként karakteresre sikerült tormás alma, passzoltak egymáshoz ezek az alapanyagok, talán itthon is megpróbáljuk majd így elkészíteni, biztos nagy sikert aratnánk vele a baráti vagy családi körben. :)

alcazar_kep_7.jpgKacsamáj magnum, csokoládé, rebarbara, cékla
Félig desszert, félig normál fogás, de persze ez a menü végi desszert előszobája. Ismét egy kreatív megoldással találkozunk, a téglalapra vágott kacsamájat csokiba, majd mogyoróba forgatták. Fura ez az egész összkép, igaz? Nekünk is az volt, de bejött. Gofri, rebarbara és cékla is kísérte a májat, érdekes és izgalmas.

alcazar_kep_8.jpgMálnás sajttorta
Ahogy az a képen is látszik, ez egy teljesen más felfogásban elkészített sajttorta.
A menünek ennél a pontjánál már igencsak tele voltunk, így az utolsó fogás már nem hagyott bennünk akkora nyomott. Nem volt rossz, de a csoki talán túl vastagra, sokra sikeredett és az előző csokis fogás után itt már gyakorlatilag betetőztünk.

Mindent egybevéve remek estét töltöttünk el az étteremben, majdnem 3 órát.
A séfek - Kardos Dániel és Zsebe Ádám - igencsak kitettek magukért. Véleményünk szerint, ha továbbra is ilyen jól tudnak együtt dolgozni és nemcsak tartják, hanem további ötletekkel haladnak előre a kreatív gasztronómia rögös útjain, akkor hamarosan egyre több helyen fognak beszélni róluk és egyre feljebb és feljebb fognak kerülni a különböző gasztro toplistákon.
Rengeteg alapanyaggal és csupa-csupa kreatív megoldással találkoztunk, újszerű ízekkel, tálalási módokkal. Emlékezetes vacsora, de szerintünk, ha az utolsó fogáson és a salátán végbemenne egy kis csiszolás, finomítás, akkor egy tökéletes menüről beszélhetnénk, de így is bőven kijár 10-ből 9 pont, ami mindenképpen az erősen ajánlott és a közeljövőben kipróbálandó kategória.

A 7 fogásos menü ára egyébként 14.000 Ft, borkísérettel 17.500 Ft.
Szóval ide nyilván nem mindennap jár vacsorázni az ember, főleg nem egy 7 fogásos menüt, de az biztos, hogyha egy évfordulón vagy egy randevún el akarjuk kápráztatni a partnerünket, akkor az itt sikerülni fog.
Van A’ la Carte is, így aki csak néhány fogásra ugrana be, megteheti, sőt még jóféle pizzát is kérhetünk, a másik asztalnál így tettek, az is ínycsiklandozóan nézett ki.

Jöttünk, láttunk, kóstoltunk, ízleltünk és egyértelműen visszamennénk! :)

Alcazar étterem
1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 3.

Látogatás dátuma: 2016. június

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.