bigining_kep1.jpgA XII. kerületi Szent Orbán téren nagy falatok várják a BIGinning étterembe betérőket.
Ide senki ne jöjjön el úgy, hogy előtte már evett. Mi sem tettük! Reggel felébredtünk, reggeli gyanánt lecsúszott egy kávé, majd ebédidőig egy falatot sem ettünk, mert tudtuk, hogy hová megyünk és mire számíthatunk. A BIGinning a „Big dining” vonalat viszi… hogy ez mit is jelent?

Ha ide jövünk, felejtsük el az apró falatkákat. Ha egy 3 fogásos menüt ennénk végig, akkor pedig gomboljuk ki a farmert, lazítsunk az övön és csak élvezzük a látványt és az ízeket. Itt szerencsére a nagy adagok nem párosulnak gyenge minőséggel. A BIGinning egy olyan ötvözet, ami egyesíti a hagyományt a modernitással, a családias hangulatot a trendivel, valamint a kiváló alapanyagok és konyhatechnológia használatát a nagy adagokkal.

Ebédre érkeztünk tehát ebbe a néhány hete nyitott étterembe. A felszolgálók nagyon segítőkészen beavattak minket a tudnivalókba, ismertették az étlapot, valamint az adagok nagyságára is tettek egy-két célzást. Mivel 3-3 fogást szerettünk volna enni, ezért úgy döntöttünk, hogy mindkettőnk főételnek valamilyen halat fog kérni, így talán lesz esély arra, hogy nem marad ott az asztalon a desszert.

Nem olyan hosszú az étlap, ami egyáltalán nem baj és a legdrágább étel ára nem éri el a 7.000 Ft-ot, de átlagában véve azt lehet mondani, hogy a főételek 4.000-4.500 Ft körül mozognak.
Olyan fogásokat kapunk ezért az összegért, mint például:
- Királyrákos harcsa brassói
- Roston sült libamájszeletek Stroganoff módra
- 30 dkg-os borjú bécsi
- Tintahal, tigrisrák és lazac fokhagymásan
De találunk 2.800-ért kacsazúzás körömpörköltöt is, libazsíros burgonyával, csalamádéval, házi kenyérrel.

Na de térjünk rá az ebédünkre, az alábbi 6 fogást fogyasztottuk:

bigining_kep2.jpgRoston sült kecskesajt római köményes céklapürével és baconos kelkáposztával

bigining_kep3.jpgCheddar sajtkrémleves chilis sült rukkolával és sajtos-tejfölös lángossal

bigining_kep4.jpgLazacfilé Wellington módra vajas bébi zöldségekkel és rókagomba velouté-val

bigining_kep5.jpgSüllőfilé bőrén sütve Szent Jakab kagylóval és aszalt paradicsomos-rukkolás rizzsel

bigining_kep6.jpg1. Túró Rudi pohárkrém banános Nutellával és málnavelővel
2. Almás-diós bejgi pohárkrém Mascarponéval

A kecskesajtos előétel vetekedett egy főétel adagjával. A sajt amúgy sem könnyű előételnek, pláne ekkora adagban. Erős kezdés! Viszont ami az adagnál is jobban esett, az a kecskesajt szinte tökéletes kérgesítése, és annak minősége. A céklapüré nagy ötlet, csakúgy mint a baconos kelkáposzta!
Ha már sajtos előétel, akkor legyen sajtos leves is.  A Cheddar leves szintén remek lett, a sűrűség jól eltalált, hogy egy kis rosszat is írjunk, a fogás egyetlen hibája, hogy a rukkolán nem érződött a chili, de ezt leszámítva elég jól indítottuk az ebédet.
Főételeknél szintén jó volt a süllőfilé, de a lazacos fogás annyira vitte a prímet, hogy muszáj erről írni és ajánlani mindenki figyelmébe. A Wellington bélszínről már biztosan sokmindenki hallott. Itt most hasonlóról van szó, ám a betét nem marha, hanem lazac. De ez még semmi, a lazacra kacsamájat (!) helyeznek, majd jön a hagymás-gombás püré és mindezt ropogós vajas tészta veszi körül. A grillezett bébi zöldségek önmagukban is finomak, valóságos ízorgia került a tányérra.
A desszertekre már alig maradt hely, de azért nekigyürkőztünk. A Túró rudis pohárkrémet nem lehetett kihagyni, szerencsére nem volt túl édes, jól ment hozzá a pohár alján lévő málnavelő. A Bejgi pohárkrém pedig egy karácsonyi desszert, egy krémesített karácsonyi bejgli. Érdekes ötlet, nem volt rossz, ilyen formában-állagban még nem ettünk bejglit.

Az ebéd abszolút bőséges volt, ízekben gazdag és ahogy fentebb írtuk, a minőség is teljesen korrekt. Nagy adag és jó minőség, ez tehát a „Big dining”.
Mi egy nem túl frekventált, hétköznapi időpontban voltunk, ennek ellenére elég szépen sürögtek-forogtak a vendégek, úgy tűnik, hogy már most szeretik a környékbeliek a BIGinninget.
Árak tekintetében a földön jár a hely, egy átlagos 3 fogásos vacsora kijön kb. 7-8 ezer Ft-ból.

Biztos jövünk még ide és már tudjuk is mit fogunk legközelebb kipróbálni, ez az az étel, ami nagyon megtetszett még az étlapról -> Magyar Úr bélszín steak-je 30 dkg-os bélszín steak kacsamájjal és vargányagombával töltve, baconbe tekerve és ropogósra sült sajtlapokba burkolva, lyoni hagymás-fűszeres-tejfölös sült burgonyával tálalva.

Ha megjött a kedvetek, akkor próbáljátok ki, hogy milyen is az a budai „Big dining”. :)

BIGinning étterem
1126 Bp. Szent Orbán tér 6.

Látogatás dátuma: 2015. december

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.