chateau visz 1 kép.jpgMagyarország legkisebb községeinek egyikében, a Balaton déli partjától a 67-es úton haladva mintegy 10 km-re található, kb. 200 lelket számláló Viszen jártunk nemrég. Ebben még nincs is semmi különleges, ám a tény már annál inkább az, hogy itt található az ország egyik kiemelkedő ínyenc konyhájával rendelkező vendéglátóhelye is, a Château Visz kastélyszálló gourmet étterme. Bő 2 órán keresztül élvezhettük itt a gasztronómia remekeit, melyről igyekszünk alaposan beszámolni.

Először is a pontosság kedvéért hozzá kell tenni, hogy a kastélyszálló Viszhez tartozik, de nem a falucskában kell keresni, hanem egy kanyargós hegyi úton lehet őket megközelíteni. Az erdős környezet már-már festőinek mondható. Errefelé szinte semmi forgalom nincs, így a levegő is annyira tiszta, hogy el is kezdtünk viccelődni azzal, hogy itt olyan egészséges levegőt szívhatunk be, hogy a megszokott pesti szmog után már szinte kapar a torkunk. :)

Az időjárás egyébként érdekes volt. Egész nap felhős, de jó időt fogtunk ki, majd megérkeztünk a szálloda parkolójába, elindultunk az épület felé és szó szerint abban a pillanatban ahogy beléptünk, özönvízszerű eső és villámok sokasága lepett meg mindenkit. Szegény felszolgálók eredetileg a teraszon terítettek meg a vacsorához, de a meglepetésszerű esőben gyorsan össze kellett kapkodni a kinti asztalterítőket, így a vendégek a benti, körben ablakos télikertben foglalhattak helyet. Az élvezeti értékből ez semmit sem vont le, ugyanis ez a hely is nagyon hangulatos volt, közvetlenül ráláttunk az ősfás környezetre, a kerti tavakra, sőt még jónéhány villám is átszelte az égboltot.

Az étterem kb. 30-35 fős lehet, este 7 órakor pedig minden vendég leült és várta az élményt. Itt a Château Viszben nem egy A la Carte étlapról választhatunk, hanem gyakorlatilag minden nap más ételsorral találkozhatunk. Legnagyobb örömünkre aznap halas nap volt, ráadásul az általunk nagyon is megkedvelt süllő volt a főszereplő.

chateau visz 2  kép.jpgMindenek előtt kaptunk egy kis házi készítésű magvas kenyeret, hozzá belga vajat.

chateau visz 3 kép c.jpg

Ezután érkezett a konyháról a chef üdvözlete
egy kis pohárkában:
Sous vide kacsamell, dinnye gazpacho-val és vadfűszer salátával.
Erre mondják, hogy kicsi de erős. Nem csípős, hanem erős.
A vadfűszer saláta (burgonya-, hagyma-, cékla-, retekcsíra) szinte megbolondította az ízlelőbimbóinkat, az ízek csak úgy cikáztak. Pikáns, kissé borsos ízvilág, hozzá a hideg dinnye gazpacho – remek párosítás, a kacsamellel előételként is megállná a helyét.

chateau visz 4 kép.jpgElső fogás: Halleves, haltejjel készült palacsintával, halrúddal és marinált zöldekkel.
Ahogy már korábban írtuk, a süllő volt a főszereplő. Ez egy egészen más halleves, mint amiket eddig ismertünk, kóstoltunk. A lé kellően sűrű volt, a halászlé íze nem türemkedett ki, az igazi csavart pedig a betétek hozták meg. Először is a gyömbéres-ecetes marinált süllőfilék, amik hosszú rúd formára voltak vágva, az ízük pedig egyáltalán nem megszokott, főleg egy hallevesben. A páctól még a halhús állaga is megváltozott, enyhén ruganyos lett, ami megintcsak nagyon jót tett neki. A másik meglepetés pedig a palacsinta, ami haltejből készült, és a roppanós zöldségek megszínesítették ezt a fogást.

chateau visz 5 kép.jpgSorbet – átvezetés a leves és a főétel között: Sárgadinnye- és ananászfagylalt szederrel, olasz fehérborral.
Jólesett ez a kis frissítő. A száraz, kissé fanyar fehérborral és az édes fagyival ismét izgalmas párosítást sikerült elérni.

chateau visz 6 kép.jpgFőétel: Gőzölt süllőfilé fokhagyma eszenciával, pirított tigrisgarnélával, karotta- és káposztapürével, céklahabbal
Gyönyörű tálalás és színek, tobzódtunk a látványban és az ízekben. A süllőfilé szinte szétomlott úgy, hogy közben a bőre ropogós maradt. A karotta- és a káposztapüré ízei rendkívül dominánsra sikerültek, különösen a káposztáé. A zöldségeket éppen annyira koncentrálták, hogy ez ne zavaró legyen, hanem a karakteres ízek mellett a fogás többi alapanyagát is ugyanúgy lehessen élvezni. A pirított tigrisrák sem megszokott a süllőhöz, de itt nagyon jól működött. Megkoronázásként szinte levegő könnyűségű céklahabot kanalaztunk.

chateau visz 8 kép.jpgDesszert: Újragondolt Balaton szelet
A desszert alján brownie, középen citrusos túrókrém, a tetején pedig lime-os zselé.
A szelet tetején gyümölcsök, mellette pedig házi eperfagyi. Feltette az i-re a pontot ez a tökéletes fogás. Egyáltalán nem voltak benne az édes ízek túlzóak, helyette egy könnyű, krémes, friss, gyümölcsös desszertet kaptunk.

A vacsora végén kellemesen jóllakott érzéssel távoztunk.
Alapvetően sokan azt gondolják, hogy a gourmet éttermekben nem lehet jóllakni.
Ez nem így van, eddig akárhányszor voltunk fine dining étteremben, sosem távoztunk éhesen. A menü minden esetben úgy van felépítve és olyan ütemben érkezik, hogy a vendég sose maradjon hoppon.
Ami itt a Château Viszben biztos:
Arra törekednek, hogy helyi alapanyagokból, a szezonalitás figyelembevételével készítsék az ételeket, sőt néhány alapanyag az étterem saját kertjéből kerül elő.
Alapanyagokban bővelkedő fantáziadús fogások, szinte mindig valamilyen csavarral.
A szálloda és persze az étterem egy igazi luxusbarlang, látszik, hogy a tulajdonosok minden részletre ügyeltek, nem giccses, hanem elegáns a berendezés, a bútorok vagy éppen az evőeszközök.

A vacsora végén rögtön eszünkbe jutott, hogy ennek az étteremnek abszolút helye lenne a Michelin által ajánlott éttermek listájában, de még a csillagra sem esélytelen. Persze ehhez a Michelin munkatársainak is túl kellene mozdulni Budapesten, mindenesetre ha az étterem tartja ezt a színvonalat, meg merjük tippelni, hogy nemzetközi szinten is Magyarország egyik gasztronómiai zászlóshajója lehet a vidéki éttermek közül.
Erre már csak azért is megvan minden esély, mert az egyik elismert hazai gasztro kiadvány 2010-ben Magyarország legjobb éttermének választotta, de azóta is számos kiadvány legjobb éttermei között szerepelt. A teljesítményük a mi látogatásunk alatt is kiemelkedő volt, inspirálva vagyunk egy következő látogatásra is.

Úgy érdemes ide eljönni, hogy legalább 1 vagy 2 éjszakát érdemes megszállni, ebben az esetben a szálloda honlapja alapján úgy láttuk, hogy árban is egészen jól jöhetünk ki. Persze nem olcsó a Château Visz, de a szálloda és az étterem színvonalát nézve és azt, hogy tulajdonképpen itt egy egész más világban érezheti magát az ember, már mindjárt nem az árakon kezdünk el először gondolkodni.

A bakancslistára mindenképp érdemes felvenni, egy évfordulóra vagy valamilyen más különleges alkalomra erősen ajánlott ez az eldugott „kis” luxusfészek.

Château Visz Kastélyszálló
8681 Visz, Berencsepuszta

Látogatás dátuma: 2014. augusztus

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.