jankovich_kep1.jpgMint a japán konyha nagy szerelmeseinek, ideje volt már kicsit másféle ázsiai konyhák világába is betekinteni. A thai, a kínai, a vietnámi gasztro-élményekhez néhány napja gyűjtöttünk egy kis koreait is. Budapesttől mintegy 50 percet autóztunk, a rácalmási Jankovich Kúria koreai éttermébe.

Talán furcsának tűnhet, hogy mit keres egy koreai étterem éppen Rácalmáson. A dolog egyszerű, a koreai Hankook gumigyár hatalmas üzeme ebben a városkában található, így az étterem megnyitásának pillanatában már volt komoly támasz. Ezt a támaszt egészítik ki a Hotel vendégei és persze az A la Carte vacsorázók.jankovich_kep2.jpg

Mi péntek estére foglaltunk és az étterem egyik különtermében kaptunk helyet. Ez a terem olyan, mint a japán éttermekben a tatami szoba, azaz miután levettük a cipőt, egy süllyesztett padlón elhelyezett asztal vár minket, majd miután a felszolgálónak leadjuk a rendelésünket, ő elhúzza az ajtót és onnantól kezdve már csak mi vagyunk. Szeretjük az ázsiai vendéglátóhelyeknek ezt a fajta intim jellegét. Ennél már csak a finom falatokat szeretjük jobban. :)

A koreai konyha alapeleme a kimchi és a rizs. A kimchi egy erjesztett, fűszeres-csípős zöldség, többnyire kínai kel, mely az étkezések állandó kísérője. A leggyakoribb ízesítők pedig: szójabab püré, szója szósz, gyömbér, fokhagyma, szezámolaj.
Alapvetően - mint a legtöbb ázsiai - a koreai konyha nagyon egészséges, könnyű fogásokból áll, az étlapot átlapozva erről magunk is meggyőződtünk. Az étlap vége felé találtunk kétféle, 5 fogásból álló menüt is, aminek az volt az érdekessége, hogy kifejezetten 2 személyre készül. Érdekesség volt még a menü ára is, de hogy milyen értelemben, az a bejegyzés végén derül ki. :)

Az ’A’ menüt kértük, hozzá egy palack Heimann szekszárdi sillert, amely Fuxli névre hallgat. A siller valójában a bor színét jelenti, a rozénál sötétebb, a vörösnél világosabb. A Heimann féle Fuxli 3 féle szőlőből készül: a felét kadarka, harmadát kékfrankos, míg a maradékot portugieser adja. Jó választás volt, mert jól passzol gyakorlatilag minden ételhez (fehér és vörös húsokhoz is), könnyű és gyümölcsös ízek, minimális savak.

Lássuk a menüt…

jankovich_kep3.jpg1. fogás: Elsőként rögtön 4 tálka érkezett, csupa érdekeséggel. Ennél a pillanatnál tudtuk, hogy itt bizony nem egy gyors étkezés lesz, de persze nem is akartuk gyorsan letudni a vacsorát, az ízek élvezete miatt vagyunk itt.
A 4 tálka tartalma: kimchi; csípős szezámos fokhagymaszár; gyömbéres-ananászos uborka; mungóbab csíra. Neki is álltunk csipegetni, és amitől szinte dobtunk egy hátast, az a csípős fokhagymaszár. Úgy néz ki, mint a zöldbab, az állaga is olyan, és szinte robban a szánkban. Friss, roppanós, jó csípős és nagyon finom. Csakúgy, mint a gyömbéres-ananászos uborka, mely szintén egy különleges kombináció.

jankovich_kep4.jpg2. fogás: Kimbab – szárított algába tekert rizs és zöldségek, karikára szeletelve.
Hasonló, mint a sushi, bár a kimbab kissé dundibb. Jól elkészített ragacsos rizs, belül zöldség, kívül alga, hozzá egy kis tálkában szójaszósz wasabi-val.

jankovich_kep5.jpg3. fogás: Mo-Deum Twegim – frissen sült zöldségek, garnélarák, tintahal karika, töltött tésztában sült darált hús szójaszósszal.
Ezek a könnyű, tempurázott ételek is nagy kedvenceink. Ropogós panír és puha zöldségek. Nagyobb darab garnéla és egy-egy tintahal karika, valamint a gyoza-hoz hasonló, tésztába töltött darált hús, mely szintén enyhén ropogósra készült. Ehhez a fogáshoz is remekül passzoltak a menüsor elején felszolgált zöldségek, amik ha kifogynak, bármikor újrakérhetőek.

jankovich_kep6.jpg4. fogás: Bulgogi – pácolt marhahús csíkok, friss zöldségekkel sütve.
Forró, még javában sistergő vaslapon érkező grillezett marhahús falatok és sok-sok zöldség, kiegészítve egy-egy adag, zárt fémedényben, fedéllel takart rizzsel. Ami ennek a fogásnak az egyediségét adja az a különleges pác, amiben a húst marinálják (szójaszósz, méz, gyömbér, fokhagyma, szezámolaj). Kellemes ez az enyhén édeskés és sós ízvilág, a sok roppanós zöldség.

jankovich_kep7.jpg5. fogás: Doenjang leves – szójabab püré leves, tofuval és zöldségekkel
Ez a leves a koreaiaknál olyan, mint nálunk a gulyásleves, azaz az egyik leginkább tradicionális étel. Nálunk nem aratott olyan nagy sikert, na de nem azért mert nem lett jól elkészítve, vagy nem jó alapanyagokból állt. Az étkezésnek ez a pontja volt az, amikor már szinte tele voltunk, így kissé már kapkodtuk a levegőt és ezt tetézte még a csípős leves is. De egyébként egy nagyon rendhagyó ízű, sűrű, betétektől gazdag (marha, kínai kel, tofu, újhagyma) leves, amihez szintén passzol a még előző fogásból maradt rizs.

6. ajándék fogás: Gyümölcsválogatás
Eredetileg ez a fogás már nem képezte a menü részét. Ezen az estén, egy másik nagy teremben jó 40-50 fős jankovich_kep8.jpgfogadás is volt, ezért a kiszolgálás kissé lassabb volt a szokásosnál. Emiatt a felszolgáló „kárpótolt” bennünket ezzel az ajándék desszerttel, de hogy őszinték legyünk, nekünk egyáltalán nem tűnt fel, hogy lassúak lettek volna. :)

A gyümölcsválogatás egy nagyon egyszerű desszert, de annál jobb. A sokféle íz és a csípős leves után kifejezetten jóleső és üdítő zárás. Mi mindenképpen ajánljuk, hogy a menüsor végén, pont a csípősség ellensúlyozása miatt mindenki kérjen egy ilyen gyümölcstálat.

Mindent egybevetve nagyszerű kaland volt ez a menü, minden fogás tartogatott valami meglepetést és amennyire jól laktunk, olyannyira nem terhelte meg a gyomrunkat ez a sok étel. Végig ez az izgalmas kettős érzés lengte be a vacsorát.

Mennyibe kerül egy ilyen ételsor?
Az 5 fogás 2 fő részére összesen 8.000 Ft, ebben már a szervizdíj is benne van. Nagyon korrekt ár egy koreai gasztroélményért, ráadásul ha kicsit elnyújtjuk az étkezést akkor simán lehet kb. 2,5 órás program is. Jó időben pedig akár a Duna parton is kipihenhetjük az ebéd vagy vacsora fáradalmait.
Mi legközelebb is jövünk, akkor már nemcsak kettesben, ugyanis a különteremben akár 10 fő is elfér.

jankovich_kep9.jpgJankovich Kúria Wellness Hotel**** & Étterem
2459 Rácalmás, Jankovich Miklós köz 1.

Látogatás dátuma: 2016. január

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.