tom_yum_kep_1.jpgMostanában nagyon rá vagyunk kattanva az ázsiai konyhára és az elmúlt napokban ki is próbáltunk néhány jobb éttermet, büfét, street food egységet. Nem rossz a Papírtigris, a Buddha Original, a Ramenka vagy éppen a B40 Wok bar (akikről talán írunk majd külön is, mert annyira üdítő meglepetés volt), de most az Andrássy úti Kaeng Som Tom Yum thai étterem kerül terítékre.

Mégpedig azért, mert legutóbb kb. 2 éve jártunk itt és kíváncsiak voltunk merrefelé fejlődtek, miben lettek jobbak vagy éppen rosszabbak. Akkor még „csak” egy gyors ebédmenüt fogyasztottunk, most viszont vacsorázni ültünk be. Ketten mentünk vacsorázni, azaz hárman, mert a DiningCity étteremajánló hivatalos kedvence, Zéta kutyus is velünk tartott. :) Az étterem hangulatos, új teraszán foglaltunk helyet, ami a kellemes péntek esti időben a lehető legjobb választás volt. Az Andrássy út igen forgalmas, jönnek-mennek az autók, a party limuzinok, a party buszok, a sörbiciklik. Ha nem romantikázni jövünk ide, akkor abszolút ideális helyszín, legyen szó akár egy baráti, akár egy családi vacsoráról.

Ahogy leültünk, a pincér nemsokára hozott egy tál vizet a kutyusnak. Ez egy nagyon kedves gesztus, sok kutyabarát étteremben erről még elfelejtkeznek.

tom_yum_kep_2.jpgElkezdtük forgatni az étlapot, kértünk 2 italt majd eldöntöttük, hogy ketten kipróbálunk  1 békacombos előételt. Nem vagyunk annyira odáig a békacombért, de pont ezért kértünk egy adagot, hátha most változik a véleményünk. Alapvetően nem volt rossz, átmenet a hal és a csirke között, bár mi úgy gondoljuk, hogy a hús inkább a csirke ízéhez és állagához húz. Finom, ropogós tempura bundában érkeztek a combok, az édes chili szószba mártogatva összességében jó fogás, de továbbra sem lesz a kedvencünk a békacomb. Sebaj, majd 1 év múlva megint nekiesünk.

tom_yum_kep_3.jpgA következő előételünk a rizstészta lapba tekert csirke. Káposztaágyon 4 félbe vágott tekercs van elhelyezve, melyek egyáltalán nem szívták meg magukat olajjal. Kellemes roppanós lapok, benne zöldséges-csirkés forró töltelék, mártogatósként itt is édes chili szósz. Ez egy nagyon jó kezdő fogás, máskor is szívesen választanánk.

tom_yum_kep_4.jpgCsakúgy, mint a kókusztejes, zöld curry-s csirke levest. Design-os tálban, a hússal és a betétekkel nem spórolva tálalják jó forrón, várni is kell pár percet mire elkezdhetjük kanalazni.

tom_yum_kep_6.jpgFőételek tekintetében hasonlóan gondolkodtunk, kértünk 1-1 Pad Thait, egyikünk csirkével, másikunk garnélával. A Pad Thai a legnépszerűbb thai tésztaétel, mely wok-ban készül rengeteg hozzávalóval: rizstészta, tojás, pad thai szósz, babcsíra, tofu, mogyoró, kínai metélt hagyma. Kérhetjük csirkével, sertéssel, marhával, vagy épp tenger gyümölcseivel is. Mi előszeretettel locsoljuk meg ezt a fogást egy kis szójaszósszal, próbáljátok ki, így még finomabb az étel.

Desszertre már sajnos nem maradt helyünk, teljesen jóllaktunk, mivel könnyűek alapvetően ezek az ételek, így az alvással sincs probléma a vacsora után.
Ami kiemelendő, hogy minden alapanyag nagyon friss. Voltunk 1-2 helyen mostanában, ahol a tofu kissé száraz volt, a babcsíra már nem roppanós… stb. Itt az alapanyagokba nem tudunk belekötni és a konyhán is ügyesen, jó ütemérzékkel készítik az ételeket. A felszolgálók a nagy forgalom ellenére gyorsak voltak, figyelmesek. Ezen a téren sokat javult az étterem, régebben nem volt ilyen olajozott a gépezet. Italokkal együtt, a 3 előételért és 2 főételért borravalóval együtt 12.500 Ft-ot fizettünk, ami kifejezetten baráti árnak tekinthető, volt is az étteremnek sok vendége és szerencsére nemcsak külföldiek.

tom_yum_kep_7.jpgZéta kutyus is jól érezte magát, jó nagyot aludt a vacsora alatt. :)
Minket meggyőzött a Kaeng Som Tom Yum étterem, szívesen jövünk bármikor.

Kaeng Som Tom Yum étterem
1061 Bp. Andrássy út 2.

Látogatás dátuma: 2015. május 30.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.